Onkyo TX-SR508

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR508 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bakn 29-09-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Prima versterker. Heb hem nu een jaar en werkt en klinkt goed. Wat me wel tegen valt is dat hij ong 70 watt verbruikt alleen al als hij aan staat. Kost uiteindelijk best wat aan stroom. Ook wordt hij daardoor best warm. Zou hem hierdoor niet kopen als ik het had geweten.

Frank1972 12-03-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Na lang twijfelen heb ik de ts-xr508b toch aangeschaft, de extra opties die de 608 hebben hadden voor mij geen toegevoegde waarde. Deze set heb ik samen met speakers van magnat, de monitor 800 voor frontspeakers, de monitor 200 voor surround en de monitor 250 als center speaker heb ook nog nagedacht over een sub maar die heb je totaal niet nodig. Deze combinatie is echt te gek. Muziek klinkt subliem en als home cinema is het ook heel goed. Films kijken is echt een feestje. Het design van de versterker is heel eenvoudig, je vindt het mooi of niet. Maar kwaliteit is het zeker. Ik moest even wennen aan pure audio omdat ik altijd alle opties zoals loudness en de eq aan had staan maar nu met pure audio is het echt te gek. Ik heb eerder altojd een 6.1 set gehad en dat vond ik altijd heel goed tot ik deze aanzette, wat was ik blij verrast. Ik lees wel eens over de temperatuur van dit apparaat, dit valt echter mee en hij is er voor gemaakt dus dat zit wel goed. Nadeel is misschien dat er geen netwerk aansluiting op zit maar eerlijk gezegd is dit ook geen probleem. Aanrader is wel om die kleine suround speakers te laten voor wat ze zijn en lekker kijken naar betaalbare speakers, kost bijna hetzelfde maar het geluid is zoveel beter en voller. Ik ben er helemaal blij mee.

elnbado 17-02-2011

---------Update review, 17-2-2011--------
Hdmi passthrough werkt wel! Dus gewoon een schitterend apparaat.

---------1e review, 16-2-2011----------
Geluid van deze set is super! Voldoende aansluitingen voor randapparatuur. Setup is eenvoudig, of via display of televisie (indien verbonden met hdmi kabel via de out van de receiver).

Enige echte minpunt:
de hdmi passthrough werkt bij heel veel apparaten niet. Dus in plaats van 1 kabel naar je tv, moet je elk component en op je tv en op de receiver aansluiten. Vind ik wel erg storend, vooral omdat dit volgens de spec wel zou moeten werken.

NIEK 27 01-02-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

na lang wikken en wegen heb ik de ONKYO TX-SR508 aangeschaft en het 5.1 speaker systeeem AS 150QX van CANTON.
Ik heb de keus gebaseerd op de goede reviews die ik op kieskeurig had gelezen.
Na aansluiting van alle kabels en wat experimenteren met de knoppen ontdekte ik pas wat voor juweeltje ik in mijn bezit had.
Het geluid is gewoon fantastisch en op heel veel manieren op je persoonlijke smaak in te stellen.
Of je nu naar een film zit te kijken (dolby dig.) of je luistert gewoon naar een cd of de radio,je kunt het met een druk op een van de vier knoppen net zo instellen tot jij het mooi vindt.
Ik klim niet zo snel in de pen voor een review maar deze combinatie van onkyo en canton kan ik iedereen van harte aanbevelen!! Over de duurzaamheid van dit apparaat kan ik nog niets zeggen,kennissen van mij hebben echter al 8jr.een ONKYO en die hebben er nooit iets mee gehad dus... ik ben vol vertrouwen....
NIEK

vincenttor 18-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Het geluid klinkt wel redelijk alleen dit ligt hem vooral aan de speakers die er op aangesloten zijn op het moment.

Ik heb ook een tx-sr605 en deze bevalt me prima
hierop zit een onky 7.1 speakerset en ben ik zeer over te spreken.

Het menu om alles in te stellen is een stuk verbeterd van de 508 versie en spreekt eigenlijk wel voor zich.
zonder de handleiding te lezen begrijp je het eigenlijk allemaal wel.

al is het wel handig als je iets specifiek zoekt of benieuwd bent wat voor "speciale" functies hij nog meer bezit

kc 1949 09-10-2011

hallo!! hoe kom je aan die onkyo 7.1 speakerset?ik kan het niet vinden op internet(alleen in the USA).ik snap ergeen bal van wel de TX-NR receivers maar de 7.1 boxen zijn in nederland niet te vinden?

paulort 16-10-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Ik heb deze receiver nu een paar dagen en hij bevalt prima,mooi geluid en ik gebruik mijn Driade boxen als front luidsprekers en een set niet zo dure Philips boxen van een oude surround set.
het klinkt goed en met Pure Audio worden alleen mijn Driade gebruikt met een geweldig geluid.
een reactie over de afstand bediening die reageerde bij mij ook vreemd en wilde niets meer doen.
het blijkt dat er op de AB knopjes zitten om andere apparaten aan te sturen en die zitten precies onder de knopjes voor de apparaatingang keuze.
een foutje is gauw gemaakt met het gevolg dat de ab "blokkeert"
even opletten dus.
alleen, in de standby modus wordt mijn receiver ook nog steeds behoorlijk warm,hoort dit zo?

Sweetluv 14-10-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Deze receiver op aanbeveling gekocht in combinatie met Canton Movie 150 QX speakers en ik ben echt super tevreden over beide producten. Het aansluiten van de speakers was super makkelijk, ook het instellen van de bass/trebble plus uitlijning kostte weinig moeite.
De gehele receiver is gewoon gemakkelijk in gebruik en je switch zeer eenvoudig van tv naar radio, DVD etc.

Ik heb al eerder Onkyo producten gehad en mijn ervaring qua duurzaamheid is dat het niet kapot te krijgen is.

ocramspan 02-10-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Na veel neuzen op de kieskeurig site gekozen voor de Onkyo TX-SR508. Ik moet zeggen dat het geluid en het geluidsvolume mij tegenvallen. Mijn oude JBL cinema sound 3 geeft een buiter geluid. Ik vind het geluidsbeeld vlak en 'bonkig'. Gelukkig valt de prijs mee en heeft de receiver redelijk veel mogelijkheden en ben ik voorbereid op 3D. Van een miskoop wil ik dan ook niet praten. Toch zal ik de volgende keer gaan voor een duurdere receiver en een ander merk (Marantz?)

Joost timmermans 17-07-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Ik heb ook een Onkyo TX-SR508 gekocht bij BCC in Breda. Daar stond deze op dat moment het goedkoopst afgeprijst.Ik had voor deze een Kenwood waar ik ook heel goed over te spreken was maar nu ik deze aangesloten heb en de boxen via de microfoon heb aan gesloten, de boxen had ik ook al eerder, BOSE. ik hoor nu geluiden die ik nooit eerder had gehoord ook van CD's en DVD's. bij deze ik ben er zeer goed over te spreken een geweldig mooi geluid en makelijke bediening ook het TV geluid via optical en de bleuraispeler via HDMI
dus wij hebben hier een mooi en goede keuze bij gedaan en voor de verder rest zal de tijd het leren hoe lang of goed hij in de jaren blijft.

steftiaan 27-06-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

28-06-2010 deze av receiver gekocht bij correct.

Thuis gekomen speakers aangesloten, BR speler, PS3, Eminent HD player en upc hd mediabox via HDMI aangesloten.
Alles werkt in 1 keer.
Als ik de BR speler aanzet gaat de 508 naar de goede bron.
Dit geld voor alle apparaten.
Het instellen van de speakers met de bijgeleverde microfoon gaat alleen als het absoluut stil is.
Dus dat moet ik maar een keer 's nachts doen.
Het geluid is erg mooi,vooral true hd.
Ik beluisterde een oude cd van Diana Krall in pure mode, de tranen in mijn ogen!
Echt een schitterend geluid.

jank69 22-06-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Sints 4 weken in mijn bezit en ben uitermaten tevreden zeker voor deze prijs / kwaliteits verhouding. heb mijn Humax HDR-5050C erop aangesloten en alles klinkt glashelder. het bedienings gemak is goed te doen en makkelijk aan te sluiten
kort om een wereld versterker voor weinig geld

Marcel2010 10-05-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR508

Eerst wil ik even opmerken dat ik vind dat de beoordeling van dit soort apparatuur subjectief is. Afhankelijk van wat je wensen zijn zullen de meeste mensen het product beoordelen.

Ik wilde graag een nieuwe receiver hebben ter vervanging van mijn oude pioneer (home cinema) set. Met mijn oude set kon ik geen audio vetraging instellen en werden de nieuwe HD geluids mogelijkheden niet ondersteunt. Nu dus wel met de TX-SR508.

Ik gebruik wel nog steeds mijn oude pioneer speakers (8 ohm, 100 watt, 5.1 opstelling) en dat werkt perfect. Prima geluid dus. Goed te configureren met de meegeleverd microfoon.

Ik vind het geluid beter klinken dan ooit. Ik stel geen hoge eisen aan het luisteren van muziek maar filmgeluid moet wel het "whooooh" effect hebben en ik vind dat de receiver dat prima doet.
TV(kabel) geluid gaat nu ook via de receiver en het je hoort nu dingen die je anders nog nooit gehoord had.

Vormgeving is natuurlijk ook maar net wat je mooi vindt. Ik vind het er strak uitzien.

Met de afstandsbediening kan ik ook alle basic functies van mijn LG (BD300) blu-ray speler, Philips HD TV (47PFL9732D/10) en Humax (9200C) digitale decoder bedienen. Dus ik hoef niet apart nog een Logitec afstandsbediening te kopen.

Ik ben geen high-end gebruiker maar voor mij is het dus een top apparaat voor een goede prijs. Een beoordeling met allemaal 10-en vind ik vreemd dus die zie je bij mij niet. Anders had ik er eentje voor geluid gegeven.